Agnieszka Magacz-Rusinek

psycholożka, terapeutka, socjoterapeutka

Agnieszka Magacz-Rusinek

  • psycholożka
  • terapeutka
  • socjoterapeutka

Pracuję:

  • tylko w gabinecie
  • w uzasadnionych przypadkach online

Z kim pracuję:

  • dzieci szkolne (7-12 lat)
  • nastolatkowie (13-18 lat)
  • młodzi dorośli (19-25 lat)
  • dorośli
  • seniorzy

Prowadzę:

  • terapia indywidualna
  • terapia rodzin

Dni i godziny przyjęć

Pon.
Wt. 11.00-19.00
Śr.
Czw. 14.00-20.00
Pt. 11.00-17.00
Sob.
Umów wizytę

Jestem psychologiem, który wspiera dzieci, młodzież, dorosłych i rodziny poprzez szeroko rozumianą terapię łączącą wiele nurtów i konwencji. Pracuję głównie systemowo, z perspektywą rodzinną, dlatego oferuję spotkania indywidualne dla dzieci i młodzieży łącząc je z konsultacjami dla rodziców i spotkaniami całej rodziny. Elastycznie dopasowuję formy i strategie pracy do wniesionego tematu, oczekiwań i poziomu gotowości klienta. Bardzo ważna jest dla mnie jakość wspólnej relacji, dobry kontakt oraz atmosfera szacunku, dobrowolności i współpracy. Łączę energię i humor, które często towarzyszą mojej pracy, z dużą dbałością o poczucie bezpieczeństwa moich klientów. 

W uzasadnionych sytuacjach jestem również otwarta na kontakty z placówkami oświatowymi, w tym z nauczycielami dziecka, psychologiem szkolnym.

Obszary pracy

  • zaburzenia emocji i zachowania
  • trudności emocjonalne w związku z chorobą somatyczną, objawy somatyczne
  • depresyjne zaburzenia nastroju
  • samouszkodzenia
  • zaburzenia lękowe
  • obniżona samoocena
  • trudności społeczne
  • zaburzenia adaptacyjne – trudności w odnalezieniu się w nowej sytuacji życiowej
  • trauma i żałoba, choroba przewlekła
  • trudności psychologiczne towarzyszące rodzinie w sytuacji rozwodowej
  • nadpobudliwość psychoruchowa
  • wsparcie osób w spektrum autyzmu
  • wyzwania w obszarze tożsamości płciowej i orientacji seksualnej
  • szeroka psychoedukacja
  • problemy wychowawcze
  • sytuacje kryzysowe

Doświadczenie

  • posiada 27-letnie doświadczenie jako psycholog w pracy terapeutycznej i edukacyjnej z dziećmi i rodzicami, które buduje w placówkach oświatowych – przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych;
  • od 2005 roku prowadzi prywatny gabinet, w którym pracuje z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi, rodzinami;
  • od 15 lat współpracuje z Uniwersytetem Adama Mickiewicza, Wydziałem Psychologii i Kognitywistyki, organizując praktyki studenckie i ćwiczenia terenowe; wdraża studentów do rozpoznawania i wspierania dzieci ze  specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  • realizuje wykłady i warsztaty dla pracowników oświaty, rad pedagogicznych;
  • prowadzi warsztaty dla rodziców i  psychoedukację.

Wykształcenie

  • ukończyła jednolite studia  magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
  • ukończyła studia podyplomowe w zakresie Psychoprofilaktyki na Uniwersytecie im. Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie;
  • jest terapeutką systemową, kształciła się w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej, gdzie ukończyła kurs dla Zaawansowanych z zakresu Psychoterapii Systemowej Indywidualnej, Par, Rodzinnej i Grupowej, Kurs Zaawansowany Systemowej Terapii Dzieci i Młodzieży;
  • ukończyła Studium Poznawczo-Behawioralnej Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu;
  • jest certyfikowaną Scojoterapeutką Terapii Poznawczo-Behawioralnej Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin w Gdańsku;
  • ukończyła szkolenia z Porozumienia Bez Przemocy (NVC) oraz Pozytywnej Dyscypliny;
  • jest certyfikowaną trenerką Treningu Zastępowania Agresji;
  • od 2002 roku poddaje się regularnym superwizjom w WTTS.

Informacje

Pierwsza wizyta dziecka

Przy wizytach dzieci między 7. a 10. rokiem życia pierwsze spotkanie odbywa się  zazwyczaj tylko z rodzicem/rodzicami lub opiekunem prawnym.

W przypadku dzieci i młodzieży od 11. do 18. roku życia w pierwszym spotkaniu uczestniczą  razem z rodzicami.

Pierwsze spotkanie jest wspólną rozmową, konsultacją, wywiadem, które nadaje ramy naszej dalszej współpracy.

Na dalszych etapach pracuję zmiennie; nastolatków przyjmuję indywidualnie, rodziców zapraszam na osobne spotkania, umawiamy się również na spotkania całą rodziną.

Ważne jest to, że do każdego podchodzę indywidualnie i jeżeli zajdzie taka potrzeba, spotkania będą realizowane wg ustalonego wspólnie planu.