Joanna Forycka

pedagożka, diagnostyka zaburzeń neurorozwojowych

Joanna Forycka

  • pedagożka
  • diagnostyka zaburzeń neurorozwojowych

Pracuję:

  • tylko w gabinecie

Z kim pracuję:

  • dzieci przedszkolne (2-6 lat)
  • dzieci szkolne (7-12 lat)
  • nastolatkowie (13-18 lat)
  • młodzi dorośli (19-25 lat)
  • dorośli

Prowadzę:

  • terapia indywidualna

Dni i godziny przyjęć

Pon. 12.00-20.00
Wt.
Śr.
Czw.
Pt. 12.00-20.00
Sob. 14.00-20.00
Umów wizytę

W pracy z klientem kieruję się holistycznym podejściem, uwzględniającym wszystkie sfery życia i aktywności człowieka. Podchodzę do pracy terapeutycznej z pełnym zrozumieniem i szacunkiem do każdej osoby, dostosowując proces terapeutyczny i diagnostyczny do  indywidualnych potrzeb i możliwości klienta, koncentrując się na identyfikowaniu i wzmacnianiu zasobów. W spotkaniach psychoedukacyjnych stawiam na otwartą rozmowę o doświadczanych trudnościach i edukację dotyczącą zaburzeń neurorozwojowych oraz metod pedagogicznych i behawioralnych, pomagających zrozumieć i zaakceptować swoje doświadczenia i wprowadzić zmianę. 

W relacji stawiam na komfort i zaufanie, zapewniając przyjazne i bezpieczne miejsce, gdzie klienci mogą otwarcie dzielić się swoimi trudnościami.

W gabinecie kładę nacisk na współpracę i wspólne poszukiwanie rozwiązań. Moim celem jest stworzenie warunków, w których klienci mogą odkrywać i rozwijać swoje możliwości, budować zdrowe relacje oraz skutecznie radzić sobie z trudnościami.

Obszary pracy

  • diagnostyka zaburzeń neurorozwojowych 
  • wsparcie dla pacjentów i ich bliskich po diagnozie ADHD „diagnoza i co dalej” 
  • psychoedukacja i praca nad rozwojem kompetencji i oddziaływań rodzicielskich 
  • zaburzenia więzi 
  • zajęcia o charakterze psychoedukacyjnym, terapeutycznym, warsztatowym, przy wykorzystaniu technik poznawczo-behawioralnych

Doświadczenie

  • odbyła praktyki w Terenowym Komitecie Ochrony Praw Dziecka w Poznaniu w charakterze wolontariuszki przy programie Ochrona Więzi;
  • odbyła praktyki na dziecięcym Oddziale Psychiatrycznym na Szpitalnej koncentrując się na pracy indywidualnej z pacjentem;
  • prowadzi zajęcia indywidualne wzmacniające kompetencje społeczne dla nastolatków ze spektrum autyzmu;
  • prowadziła zajęcia profilaktyczno-edukacyjne dla nastolatków w ramach współpracy ze Szkołą Podstawową w Czempiniu;
  • prowadzi psychoedukację po diagnozie neurorozwojowej dla rodziców i indywidualną dla dorosłych;
  • współpraca z lek. med. Marią Jeska polegająca na współprowadzeniu wybranych  pacjentów i ich bliskich, pracy z rodzicami dzieci objętych leczeniem, wspólnym sporządzaniu opinii diagnostycznych, opracowywaniu dokumentacji medycznej pacjenta oraz pomocy w sporządzaniu dokumentów, opinii edukacyjnych i instytucjonalnych; 
  • koordynuje współpracę z placówkami  placówkami opiekuńczo-wychowawczymi, fundacjami takimi jak TKOPD, Caritas.

Wykształcenie

  • ukończyła studia magisterskie na kierunku Pedagogika specjalność opiekuńczo-wychowawcza i praca z rodziną na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
  • ukończyła kurs Trenera Umiejętności Społecznych w Instytucie Edukacji i Terapii w Poznaniu
  • brała udział w konferencjach i warsztatach z zakresu diagnostyki, leczenia, rokowania i różnicowania ADHD w ramach specjalistycznego Kongresu ADHD (edycja I, II, III) 
  • obecnie jest w trakcie szkolenia z zakresu Psychoterapia poznawczo-behawioralnej (CBT) w Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej CBT Edu w Warszawie.

Informacje